زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند
سرخط خبرها

کاش آن چهارشنبه خونین را نمی‌دیدم

  • کد خبر: ۱۳۲۰۱۷
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
  • ۱
کاش آن چهارشنبه خونین را نمی‌دیدم
اخبار حادثه شیراز درحال پخش است. ناگهان فیلم کاملی از روند این حرکت تروریستی پخش می‌شود. این فیلم از دوربین‌های مداربسته حرم شاهچراغ استخراج شده است.

چهارشنبه شب خبر تلخ دیگری دوباره دل همه ما را به درد آورد؛ شاهچراغ شیراز، رنگ خون گرفت.

جان‌های بی گناه در حریمی امن به سوی پروردگارشان پر کشیدند. مضطرب و ناراحت از اخبار این روزها، صبح روز پنجشنبه سر کار حاضر می‌شوم. تلویزیون درست مقابل میز کارم است و طبق روال هر روز، روی شبکه خبر ثابت مانده است.

اخبار حادثه شیراز درحال پخش است. ناگهان فیلم کاملی از روند این حرکت تروریستی پخش می‌شود. این فیلم از دوربین‌های مداربسته حرم شاهچراغ استخراج شده است.

فیلم بسیار دردناک است. سرتاسر وجودم را خشم و غم و اضطراب فرامی گیرد. دقایقی نمی‌توانم کار کنم. افکار و سؤالات زیادی توی ذهنم درحال رفت وآمد است؛

اگر من آنجا بودم؟

اگر از نزدیکان من آنجا بودند؟

یک انسان چقدر می‌تواند پلید باشد؟

وحشت مردم از ورود مهاجم و بستن درها.

حال آن مادر و کودک.

سه بار تیراندازی به آن چند نفر پشت کولرگازی.

زدن تیر خلاص به آن خادم؛ و ده‌ها فکر دیگر.

دوباره مشغول کار می‌شوم.

هنوز نیم ساعت از پخش فیلم نگذشته است که دوباره این فیلم پخش می‌شود.

حالا دیگر فیلم در تمام سایت ها، کانال‌ها و پیج‌ها پخش شده است و خبر یک آن هاست. با فاصله زمانی کم، دوباره فیلم از شبکه خبر پخش می‌شود. دیگر طاقت ندارم سرم را از روی مانیتور بالا بیاورم. این روند بازهم تکرار می‌شود، حتی عصر در اخبار ورزشی هم بخش‌هایی از فیلم را پخش می‌کنند. من که دیگر تحمل دیدن این تصاویر دردناک را ندارم، تلویزیون را خاموش می‌کنم و چشمانم را می‌بندم.

هیچ شکی در محکومیت این اقدام تروریستی نیست و همه ما عزاداریم، اما جناب صداوسیما! شما که پیش از این در انتشار تصاویر این گونه حوادث تروریستی، محتاطانه‌تر رفتار می‌کردید و به اصول رسانه داری درباره این موضوع پایبند بودید!

قانون رسانه می‌گوید نمایش خشونت به ترویج آن کمک می‌کند، آن هم در رسانه خاص، حساس و فراگیری همچون تلویزیون که هرلحظه ممکن است از بچه و جوان و زن و مرد سال خورده پای آن نشسته باشند.

اصلا اگر به این قانون هم کاری نداشته باشیم، می‌دانید دیدن چندین باره این تصاویر چه بلایی بر سر خانواده و دوستان شهدا و مجروحان حادثه می‌آورد؟ می‌دانید دیدن این تصاویر چه تأثیری بر ذهن یک کودک می‌گذارد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
0
باید بزارند تا آهنگی بدانند هزینه اغتشاشات چیزی جز نا امنی نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->